campus varberg!

tänkte skriva lite om min skola, eftersom att jag inte gjort
det, bara att jag kom in på högskolan!


jag går ju på campus varberg, det är en del utav borås
högskola
, så man kan välja om man vill gå i borås eller
varberg! så alla lärare och kurser osv kommer ifrån borås.

utbildningen är på 3 & ett halvt år, alltså 7 terminer som i
högskolan kallas kurser, så man läser en kurs varje halvår.

den första kursen jag läser heter KLS = kunskap, lärande, socialation,
den är väldigt övergripande, man lär sig hantera barnen.

vecka 44 har vi VFU = verksamhets förlagd utbildning dvs praktik
och det har vi i två veckor, då är man en vecka på förskola och en
på grundskola
, för att man ska kunna känna om man valt rätt eller
om man vill då i mitt fall byta från förskolelärare till grundskolelärare.

man går 4 dagar i skolan, en inläsningsdag då man studerar hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0